SEO-pakketten
Overige SEO-diensten
Tools
De tijd dat handige jongens de zoekmachines voor de gek wisten te houden, ligt gelukkig achter ons. Oké, er zullen altijd nieuwe trucs bedacht worden om een quick win te behalen, maar de algoritmes van Google worden steeds beter en wie de boel belazert, zal vroeg of laat tegen de lamp lopen. En dat is vandaag de dag eerder vroeg, dan laat.
Een gezonde, eerlijke onderneming moet dit soort trucs niet willen. Je loopt niet alleen het risico om een penalty van Google te krijgen en tijdelijk naar een nutteloze derde of vierde pagina te worden verplaatst, als je het echt bont maakt zal Google niet aarzelen om uw website volledig uit de index te verwijderen. Dit gebeurt automatisch, maar kan ook handmatig door Google worden gedaan. Het gevolg? Uw website is onvindbaar en u bent veel verder van huis.
Al in 2012 publiceerde Google’s Matt Cutts een video waarin hij bevestigt dat Google inderdaad handmatig websites verwijdert die de zoekmachine voor de gek proberen te houden met slinkse methodes.
Een goede ondernemer zorgt ervoor dat de informatie op de website nuttig is voor de bezoeker, want anders is deze potentiële klant zo weer vertrokken en daar heeft niemand wat aan. De bezoeker niet, want deze zal er op zijn minst geen positief gevoel aan overhouden. En u als ondernemer niet, want u hebt zojuist iemand weggejaagd, terwijl dit een klant had kunnen worden. En Google niet, want het zoekresultaat zorgde niet voor een positieve gebruikerservaring.
Het is er Google dan ook alles aan gelegen om alleen de beste zoekresultaten te tonen. Hier wordt continu aan gewerkt, zodat alleen de beste websites met de beste content bovenin de ranking staan. Google heeft in de Richtlijnen voor webmasters een aantal heel duidelijke regels gepubliceerd. Do’s: om goed te scoren in de zoekresulten en don’ts: technieken die u absoluut niet moet gebruiken.
Bottom line: goede content is King, ook bij Google. En goede informatie wordt beloond, met een hogere plek in Google’s zoekresultaten.
Seoforce schrijft goede teksten, die goed gevonden worden. Teksten voor mensen, geoptimaliseerd voor robots.